Samana

ZIEKENZORG CM MALE

Het ziekenbezoek is het centrale aandachtspunt van de werking, want contact doet leven. Naast de huisbezoeken organiseren we jaarlijks een vijftal activiteiten zoals een quiz, een voordracht, een muzikale optreden, een toneelstuk…of een gezellig feestje.
Elk jaar maken we een uitstap of gaan we op bedevaart.
De hobbyclub verwelkomt elke laatste vrijdag van de maand al wie graag in een vriendschappelijke sfeer allerlei creatieve handwerken wil maken.
Om de twee jaar organiseren we in de maand november een gezamenlijke ziekenzalving in onze kerk. Deze viering staat open voor iedereen die het sacrament van de zieken wenst te ontvangen, met als slot een gezellig samenzijn.
Rond de feestdagen is er mogelijkheid om mits afspraak communie aan huis te ontvangen.
Onze ziekenzorgkern telt 19 medewerkers die een 70 tal zieken regelmatig bezoeken.
Zou u graag een bezoekje ontvangen? Hebt u zin om naar één van deze activiteiten te komen, of wil u graag meewerken?
Contactadres:voorzitter Hedwin De Cuyper, 0496 15 15 53, Schepenbankstraat 7 8310 Sint-Kruis/Male

ZIEKEN- EN BEJAARDENZORG HEILIGE KRUISVERHEFFING

Op de parochie Heilige Kruisverheffing is er een groep ziekenzorg van de CM en een parochiale werkgroep zieken- en bejaardenzorg. Voor heel wat initiatieven wordt samengewerkt. In de werking staat ziekenbezoek centraal, maar ook tal van andere activiteiten waarbij ontmoeting, ontspanning, informatie en creativiteit aan bod komen, worden georganiseerd. Jaarlijks gebeurt er een gemeenschappelijke ziekenzalving in de kerk met aansluitend koffietafel.

Voor meer informatie over:
  • parochiale zieken- en bejaardenzorg contacteer Agnes Vandevoorde, mail: vandevoorde.agnes@skynet.be
  • ziekenzorg CM contacteer Mevr. Marie-Jeanne Verschoote, tel. 050 35 18 21