Werk mee aan het kunstwerk op de troostplekken

Troostplekken – troostwandeling – kunst

Op zaterdag 5 oktober komt kunstenares Katrijn Vanaelst naar Sint-Kruis. Ze zal 5 kunstwerken maken om te plaatsen op de 5 troostplekken. Voorwaarde voor het werk dat we cadeau krijgen van de stad Brugge is de inbreng van de lokale gemeenschap.  Alle buurtbewoners zijn welkom om mee vorm te geven aan het kunstwerk. Het kunstwerk zal een geheel zijn van een aantal tegeltjes waarop iedereen op een eigen manier uiting kan geven aan verlies of troost. Dit klein kunstwerk wordt verwerkt in een groter geheel. Zo bekomen we 5 verschillende kunstwerken die een zichtbare verbinding vormen tussen de 5 troostplekken.

De workshops voor onze troostplekken gaan door op volgende momenten

Heilige Kruisverheffing om 10 uur tot 11.30 uur.

Sint-Thomas om 14.30 uur tot 16.00 uur.

We nodigen iedereen uit om eens langs te komen op deze momenten en een eigen bijdrage te leveren aan het kunstwerk. Zo wordt het iets van ons allemaal. Je hoeft zeker geen creatieveling te zijn: Kom gewoon af!!!

Meer info vind je op de flyer die achteraan in de kerk ligt.

Deelname is gratis maar er wordt wel gevraagd om in te schrijven zodat er voor iedereen die graag meewerkt voldoende materiaal zou zijn. Graag een seintje aan Lien of Hilde

0477 09 13 49 of kerkenlien@gmail.com

0472 76 27 75 of Hilde.johan@telenet.be